شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از شارژ کردن کارتریج پرینتر خود، بعد از چاپ اسناد، کیفیت مناسبی را دریافت نکنید و با مشکلاتی از قبیل ارور کارتریج و سرعت پایین چاپ و … روبه رو شوید. در این مقاله با چند سوال متداول همراه شما هستیم تا شاید برخی از مشکلات شما را برطرف کند.

1- کارتریج به تازگی شارژ شده است، ولی کمرنگ پرینت می‌گیرد

در مرحله اول نوع کاغذ را بررسی کنید. در صورتی که کاغد غیر استاندارد بود از کاغذ معمولی (80 گرم) استفاده کنید. اگر مشکل شما برطرف شد ایراد از کاغذ بوده و کارتریج سالم است.

در مرحله بعد، در صورت امکان، از کارتریج دیگری استفاده کنید، اگر با تعویض کارتریج، ایراد برطرف شد، مشکل از کارتریج بوده است و در صورتی که ایراد باقی ماند احتمالا دستگاه خراب است.

2- کارتریج به تازگی شارژ شده است، ولی زمانی که داخل دستگاه قرار می‌دهیم ارور خالی بودن می‌دهد؟

این ارور مربوط به چیپست است. در صورتی که دکمه ok را انتخاب کنید و این ارور از بین برود و بتوانید پرینت بگیرید مشکلی وجود نخواهد داشت و به دستگاه و کارتریج هم آسیبی وارد نمی‌کند، ولی در صورتی که امکان پرینت وجود نداشته باشد باید چیپست تعویض شود.

 3- کارتریج شارژ شده است. سرعت پرینت بسیار پایین است.

سرعت پرینت دستگاه هیچ ارتباطی به کارتریج ندارد.

 

4- در دستگاه لیزری رنگی، یکی از کارتریج‌ها استفاده می‌شود. آیا می‌توان فقط همان یک کارتریج را داخل دستگاه قرار داد و پرینت گرفت؟

در پرینترهای لیزری رنگی (پرینتر اچ پی) حتما باید 4 عدد کارتریج داخل دستگاه وجود داشته باشد. اما در صورتی که کارتریج‌های کم مصرف تمام شده باشند و ارور خالی بودن کارتریج بر روی صفحه نمایشگر نشان داده نشود، می‌توان پرینت گرفت ولی در صورتی که کارتریج‌ها ارور بدهند، نمی‌توان پرینت گرفت .

نکته: در دستگاه‌های جوهری نیز شرایط به همین شکل است.